måndag 24 november 2008

Psapp - The Camel's Back

Jag fastnade väldigt snabbt för Psapp, redan första gången jag hörde Hi med sin lite avtrubbade sång, fina leksaksrytmer och en komprimerad Tom Waits-elgitarr. Tydligen är duon mest känd för att ha gjort vinjettmusiken till Grey's Anatomy, något som jag helt missat. The Camel's Back släpptes alldeles nyligen. Den inledde fruktansvärt tråkigt och rakt med I want that men hittar ganska snabbt formen igen. Ingen gör väl lika lekfull indietronica (eller toytronica som de själva tydligen kallar sin musik för) som Psapp. Sufjan-iga Part like waves och instrumentala Marshrat är riktigt fina.

(Hade jag inte varit i Falun hade jag länkat till MP3:or här)
(Men jag är glad att jag är i Falun)

1 kommentar:

marängteorin sa...

Jag minns vattendropps-låten från förra skivan, den var rätt trevlig.