söndag 9 november 2008

I vilka städer har Du varit full?

Jag glömde att ta upp det när jag skrev om En high 5 & 1 falafel men i singeln Tack för kaffet sjunger Timbuktu följande rader.

"Jag har glidit in i Gislaved
Vart full i Falkenberg
Har blitt jagad genom Hisingen
På grund av min färg
Har stupat uti Sundsvall
Och fått ligg i Västerås
Anna, Pia, Emma
Fan, jag kommer ej ihåg"

Hästpojken, detta nästan löjligt obegåvade band, körde ju som bekant på "Jag var full på Liseberg och du har knarkat i Flemingsberg" tidigare och nu verkar det ha blivit något av en trend för svenska artister att redovisa i vilka orter de har varit fulla, knarkat och lägrat frodiga kvinnor. Det är hur som helst ett väldigt ointressant stilistiskt grepp.

Kanske är låttexter de nya bloggarna. Eller... de gamla bloggarna?

1 kommentar:

Sebastian sa...

Jag har spelat patiens i Älmhult
Backgammon i Gislaved
och Gin rummy i Fagerhult

Jag lirade Mancala i Askersund
Vem där? i Överkalix
och Geozoo i Östersund


Jag dricker också mycket öl