söndag 9 november 2008

Missy Elliott - Block Party



Jag hade helt missat att det redan dykt upp singlar från Missy Elliotts kommande album Block Party (releasedatum: "sometime in 2009"). Samma två låtar finns också med i Step up 2 the Streets som jag av vissa förklarliga skäl inte har sett. Både Ching-a-ling och Shake your pom pom (bägge låtarna återfinns i videon) låter precis som jag vill att Missy ska låta. Det är modernt, tungt och extremt rytmiskt. Timbaland sitter i producentstolen för minst ett par låtar och efter alla samarbeten med Nelly Furtado och det-där-äckliga-nu-grunge-bandet-som-jag-helst-vill-glömma är jag glad att han är tillbaka med Missy.

Hur som helst, jag hade missat singlarna som visade sig vara feta och albumet är på gång och jag ser sjukt mycket fram emot det även om Mel B ska gästa på en låt som heter "Milk & Cookies". Efter ett par rätt trista, bleka skivsläpp (Hej The Cookbook!) verkar Missy vara på gång igen. Jag håller tummarna. Hiphop-året 2008 var/är så tråkigt att jag helst bara vill gå vidare.

6 kommentarer:

Meme sa...

Brasklapp: Det är väldigt fint att du uppdaterar den här bloggen så ofta. Den är bland det bästa och mest konstruktiva du gjort i år (och då har det här året ändå bjudit på både kvanitet och heret Stig).

Meme sa...

Ditt påstående om hiphopåret 2008 gör mig iofs nästan mer sugen på att försöka skrapa ihop det som finns. Vad har vi? Borde gå att få ihop tio låtar ändå. Jag har sett fram emot din hiphopskiva hur länge som helst!

Balloonfighter sa...

Den har liksom inte blivit av i brist på vettiga låtar.

ostrukturerat bra:

nas, t.i., saigon och gza har ju släppt en del okej. lil wayne och the game har varit mest hypade men riktigt tråkiga bägge två. ice cubes "gangsta rap made me do it" var sjukt fet. eMC hade någon bra låt. clipse var tråkiga. jake one kan antagligen växa om jag lyssnar mer på den. första spåret från jean grae var rätt fint. the roots hade väl någon poäng. cool kids också (osäker på releasedatum och så bara). yo majesty hade något rätt kul också, om jag inte minns fel. och kanos intro (resten av skivan sög)

har inte hört: dr dre, busta, cam'ron, mos def, ghostface & mf doom. spontant.

vill ha: nytt från spank rock

Balloonfighter sa...

En årsskiva med bra hiphop-låtar kan ju få ihop. Det var mest en månadsskiva som inte riktigt funkade.

Meme sa...

Jag röstar för julklapp till alla nära och kära!

Sebastian sa...

Tvärflöjtssamplingen är fet!